Monday 30 May 2011

Nik Aziz Mintak Nyawa ???


Ahli politik terkenal dari Kelantan,Nik Aziz sudah nampak kerjaya politik beliau didalam Pan-Malayan Islamic Party sudah sampai ke penghujung. Nik Aziz kebelangkangan ini jelas banyak menyusahkan partinya sendiri apabila berpuluh kenyataan beliau jelas memberi imej yang amat buruk kepada PAS dan Islam.


Kerisauan beliau nampak jelas apabila kononnya mendedahkan Umno menawarkan beberapa jawatan penting kepada PAS untuk supaya bersatu.Nik Aziz tidak dapat lari daripada sifat binatang politik.Kerana apa beliau mendedahkan sekali lagi mengenai salam perpaduan daripada Umno ketika partinya bakal mengadakan pemilihan tidak lama lagi? Kesemua ini tidak lebih kepada untuk memberi semangat kepada erdorgan dan para perwakilan untuk menjatuhkan pro ulama yang dikatakan pro perpaduan didalam PAS.




Sudah kedengaran Nik Aziz akan dilucutkan jawatan beliau sebagai Mursidol dan digantikan oleh orang lain.Dek kerana masih mahukan jawatan sebagai seorang Mursyid didalam parti politik maka beliau harus dilihat masih releven dari pandangan penyokong parti.


Jika barisan erdorgan menang maka peluang Nik Aziz mengekalkan dirinya sebagai Mursidol amat cerah.


Menariknya muktamar kali ini politik wang dan imbuhan projek sudah bertukar tangan menjadi galang ganti kepada undi .Masyuukk!
sumber : PISAU.NET

No comments:

Post a Comment