Tuesday 7 June 2011

Pedas nyer cili api!!!!! GAMBIT SAIFULLAH MAKI BLOGGER ???




 
 VIDEO GABIT SAIFULLAH


Motif maki hamun masih tidak diketahui.Namun,Gambit Saifullah mengeluarkan kata-kata yang keras terhadap komuniti blogger ekoran daripada kontroversi video klip Prema Yin tempoh hari.Daripada kenyataan Gambit di Twitter,ramai blogger-blogger yang terasa hati dengan sikapnya yang kekwat.Mungkin,Gambit Saifullah tidak sedar bahawa sebagai seorang selebriti,setiap kenyataannya mempunyai kapasiti yang memberikan impak kepada kerjayanya.Hasil daripada situasi ini,Kemungkinan Gambit akan hilang lebih ramai peminat dan penghormatan daripada orang ramai.

Daripada konteks public relation,selagi boleh kita ingin meminimumkan krisis yang dihadapi dengan mengambil kira pelbagai kemungkinan. Berbudi bahasa tidak semestinya mengaku kalah, sebaliknya boleh membuatkan orang luar lebih menghormati kita.Dalam kes Gambit,kata-kata berbunyi, “To all the sincere supporters, thank you.To the assholes/bloggers who have nothing else better to do,middle finger on your face bitch!” memberikan impak yang besar kepada komuniti blogger secara umumnya.Ini amat bertentangan dengan konteks public relation,Gambit telah mewujudkan krisis yang tidak disenangi, dan amat susah untuk diperbaiki.


Kenyataan keras Gambit tidak berakhir di situ,dia terus mengeluarkan kata-kata kesat terhadap blogger seperti,“Aku ckp bloggers yg cibai,yg x de kerja.Yg x tau menahu tu asal nak kena terasa ??? Sbb bloggers yg cibai tu hasut korang ???”

Dan,banyak lagi kata-katanya yang lain di akaun twitter @GambitSaifullah,Gambit juga menguris hati ramai peminat.


APA PULA PENDAPAT ANDA ???

No comments:

Post a Comment