Monday 4 March 2013

Nur Misuari pengikut bontot Anwar Ibrahim??

Keangkuhan pengganas gerila Sulu yang turun dari bukit berdekatan selepas kes serangan hendap yang mengorbankan 6 orang anggota polis di Kampung Simunul, Sampoerna akhirnya menerima padah apabila dipukul sampai mati oleh penduduk tempatan.

Tindakan berani dan pro aktif sedemikian mencerminkan sikap patriotisme penduduk setempat kepada negeri dan negara. Ia juga satu luahan kebencian mereka terhadap keganasan yang dilakukan oleh kumpulan penceroboh yang mengaku sebagai tentera Kesultanan Sulu itu.

Dalam pertempuran di Kampung Sri Jaya, Siminul, Semporna sehari dua lalu, seramai 12 orang dilaporkan terbunuh di mana 6 orang daripadanya adalah polis Malaysia yang diserang hendap ketika menjalankan risikan di kampung terbabit.

Sementara 6 orang lagi yang terbunuh ialah pengganas Sulu termasuklah seorang daripada gerila itu dibunuh oleh penduduk tempatan.

Satu perkara penting di sebalik tindakan berani sekumpulan penduduk itu telah membawa kepada penemuan bukti kukuh yang mengesahkan kumpulan pengganas Sulu itu turut mendapat bantuan dan sokongan dari Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MILF) yang dipimpin oleh bekas Gabenor Mindanao, Nur Misuari.

Baru-baru ini Nur Misuari telah mengadakan pertemuan dengan rakannya iaitu Ketua Pembangkang Malaysia merangkap Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim.

My BlackBerry's juiced by DiGi. How about yours?
http://m.digilive.my/bbplans

No comments:

Post a Comment